mandag den 7. september 2015

Symaskine søndag

Igen har jeg været ude på lånemarkedet, efter min egen overlocker ikke rigtig vil samarbejde - og det sætter mig i et særligt gear at være på lånt tid. Hele tre nye kjoler er det blevet til over weekenden. Et par sort/hvide med stjerner, bomber og striber - og så en med lidt mere spræl og drøn på.

Stofferne er meget forskellige i mine kjoler - men jeg har kun 2 mønstre, der fungerer, og hvor jeg næsten ved, at resultatet virker. Jeg trænger til at lære nyt - til at raffinere og få flere detaljer med i syningen.


Jeg har luret på diverse kurser og workshops - men også erkendt, at tiden og overskuddet i hverdagen ofte er minimalt og ikke til hele aftener væk fra pigerne og fra matriklen flere uger i streg. Istedet har jeg sammen med et par gode tøser fundet et weekend kursus ved Doris Vestergaard, som vi før har syet sammen med.

Det er først til januar - men mon ikke også jeg næsten har kjoler nok til ikke at sy flere indtil da ? Jeg glæder mig allerede - og er begyndt at indsamle ideer på den indre harddisk over de ting, jeg gerne vil lære, og som jeg gerne vil have styr på.

5 kommentarer:

  1. Skønne kjoler - men ja - tænker også, at hvis du altid gør dem over samme læst, trænges der nok til lidt forandring. Detaljer kan forandre meget. Dejligt at have et kursus at se frem tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det giver sådan en glad forventning at lure og undersøge alle de detaljer, jeg gerne liiige vil have styr på -)

      Slet
  2. Fine sager. Men åh ja, kurser og ny inspiration gør godt! Især når man ved, hvad man vil have ud af det hele! :) god fornøjelse med krea-planlægningen og også med selve kurset!

    SvarSlet
    Svar
    1. Elsker ny inspiration i lige tilpas rette doser til, man kan nå at tage det ind :-)

      Slet
  3. Fine kjoler 😀
    Tjek evt FoF i Aarhus. Dorit Thomsen er en meget dygtig underviser som favner alle niveauer. Hun har bl.a. Weekendkurser to gange årligt samt ugekurser i sommerferien. Måske det vil være en forkælelsesweekend værd?

    SvarSlet