tirsdag den 22. september 2015

Garn-høj

En tradition, der snart har flere år på bagen. En god lang weekend, der starter allerede torsdag og først ender sidst på søndagen med en helt sikker dagsorden uden for mange svinkærinder. Det handler om garn og strik i rå mængder.   


Teltet i Nordby blev pløjet igennem af flere omgange og med forskellige tilgange. Først den hurtige gennemgang for at skabe overblik og så et par mindre ture, hvor der var tid til lidt mere fordybelse og tid til at mærke de enkelte fibre, fordybe sig i en særlig farvenuance, diskutere mulige og umulige projekter, smile over kiksede projekter og drømme store drømme om strik og masser af tid til at få pinde til at knitre.

Der er boder, jeg vender tilbage til år efter år. Nysgerrig på at se, hvad Louise Harden har haft på pindene siden sidst. Spændt på at tjekke Strikkebogen ud ligesom jeg altid liiiige skal omkring Birthe Sahls knapper.

I år var der også spændende nye indslag (G)ulds superlækre fibre og virkelig flotte stand. Der kunne jeg godt have brugt en lille million. Biches et Buches - et fransk strikkedesig med kant og et råsejt udtryk og Pink Hazel bag - et nyt og spændende indslag med de flotteste strikketasker og gadgets.

Jeg er fyldt op af ideer og masser af strikkelyst og strikketrang :-)

8 kommentarer:

  1. Der var MANGE fristelser. Helt sikkert en skøn weekend. Jeg fik også tanket god op i lageret - så meget så en dame på campingpladsen, hvor vi boede spurgte om vi havde haft et godt salg, da hun så alle garnposerne i den åbne bil :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ! det er garnshopping, der duer :-) Glæder mig til at se, hvad du får ud af al ulden:-)

      Slet
  2. Åh ja - G-uld - de var bestemt et besøg værd. Jeg var NÆSTEN ved at falde for fristelsen. Louise Harden slap jeg derimod ikke forbi uden at få et strikkekit med ud. :o) Det var en god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Spændt på hvilket kit, du fik med dig hjem Mona - der var mange sprøde fristelser hos Louise :-)

      Slet
  3. Dejligt at få fyldt batterierne godt op, - og ikke mindst at blive fyldt op af strikkelyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kører langt på literen efter sådan en weekend Eva :-)

      Slet
  4. Også jeg faldt over Biches et Buches design. Så flot! Og et enkelt kit hoppede da også ned i min rygsæk. Den eneste i weekenden. Helt stolt af mig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dælme også flot - med kun et kit :) Var det fra Biches et Buches ? Problemet med at holde igen - er bare ofte, at alt det man ikke har fået med sig hjælp, kalder og må efterbestilles ;-)

      Slet