mandag den 25. maj 2009

What a day

En hel dag i selskab med en af tidens store guru'er indenfor undervisning og læring, Spencer Kagan, startede med en køretur tværs gennem landet til Odense Kongres Center. Det var hele turen værd. Jeg er fyldt op med tanker og visioner om, hvordan jeg kan gøre mine elever mere aktive, få dem lært mere uden de "opdager" det - og i det hele taget få dem engageret i undervisningen og egen læreproces.


Jeg elsker at være i selskab med mennesker, der brænder og brænder igennem. Engagement og visioner smitter og giver fornyet energi og tro på både det mulige og det umulige. Jeg er ikke til kult og blindt følgeskab med alverdens teorier - men mere til at håndplukk det, der kan rummes indenfor min personlighed og min lærerrolle. Jeg glæder mig til at skulle implementere nogle af tankerne bag Cooperative Learning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar