mandag den 18. maj 2009

Sommerferie-læsning

Måske er det meget godt, at garnet til den nye drøm først kommer om et par dage. Jeg er i gang med at sluge - i bogstavelig forstand - en krimi, der har et fast tag i mig. Jeg bekymrer mig om bogens personer og har taget mig selv i at tænke på dem flere gange i løbet af dagen.

Det er ikke stuuuur litteratur - men det er litteratur, der går lige ind og rører og bevæger. Det er en krimi med alt hvad dertil hører af mord, kidnapninger og personer med broget fortid. Samtidig er det en rigtig tøse-krimi, hvor der er en god portion af gode venskaber, forsmåede kvinder og mænd, lidt fødselssnak og stærke kvinder, der kæmper med at bryde den sociale arv.

Bogens handling udspiller sig i Århus, hvor jeg har oplevet og levet en god del af min studietid. Jeg følger glubsk personerne rundt i den by, der engang var min. Den er skrevet af Elsebeth Egholm og hedder "Skjulte fejl og mangler" Det er det første, jeg læser af hende - men ikke det sidste.
Det er sommerferielæsning af den fede slags - Den kan varmt anbefales og er erhvervet for den nette sum af 25 kr. i Rema 1000.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar