onsdag den 13. maj 2009

Ud i det blå

Jeg har fået et stort ønske gennem længere tid opfyldt. En ny kone-cykel med sikkert tråd, solid kone-numse sadel, cykelkurv og en stabilitet, der gør den velegnet til ture med børn og andet kravl. Som tilbehør en efterløber til mindste-tøsen så hun også kan komme med på langfart.

Første delen er opfyldt i dag - efterløber kommer forhåbentlig en af de nærmeste dage. Det viste sig at jeg med min pygmæ-størrelse skulle have sadlen så langt ned, at der ikke var plads til beslag m.m. Cykelhandleren udtænker nu alternative løsninger - Jeg håber ikke det bliver klodser på pedalerne, som jeg husker fra min barndom.

Den er indviet med en handletur - og formen er endnu ikke så meget i top, at jeg kan tage byens stejle bakke - men ærlig talt - den er altså også et Tour de France værdigt.

Gitzen som var noget lang i hovedet over ikke at skulle med på den lovede efterløber, har fået støttehjulene af sin egen cykel. Hun var fast besluttet på, at det var nu - men efter en enkelt tur med en sikker hånd i nakken - er hun nu knap så overbevist - og mener godt, vi kan få de hjul på igen - så kan hun lære det, når hun bliver en 8-9 år, som hun siger....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar