lørdag den 28. maj 2011

Lindrende plaster

Som et plaster på såret over at skulle tilbringe weekenden i selskab med 40 eksamensstile, 40 diktater og 40 læseprøver, som skal rettes og vurderes, slæbte jeg i går ikke mindre en 2 overdådige og flotte kurve hjem med alverdens lækkerier. Haven bugner af blomster lige til at plukke ind og give liv i vindueskarme og i vaser.

Jeg er ikke vild med rettearbejde. Nyder at læse hvad de skriver, tænker og føler - men synes det er hæsligt at skulle bedømme det. Det er en smertefuld proces for mig og jeg laver så mange overspringshandlinger. Bare i dag har jeg fået bund i vasketøjet, ryddet op på en af tøsernes værelser, pakket fødselsdagsgaver ind, fået givet køkkenet en omgang. Opgaver, der normalt kategoriseres tæt på hade-opgaver - men når alternativet var stileretning, var de pludselig mere tillokkende og presserende.

Jeg fortsætter - men først når jeg lige har været omkring en af kurvene :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar