tirsdag den 7. april 2009

Morgenstund

Ferietid er også ofte læsetid. I det daglige når jeg sjældent at læse mere og andet end arbejdsrelateret litteratur - men så snart det er ferie bliver bøgerne fundet frem og slugt - Det giver ofte hele nætter i selskab med fiktive personer og universer. Denne ferie er ingen undtagelse.

Jeg har længe haft Hanne Vibeke Holsts "Dronningeoffret" liggende på natbordet -uden jeg rigtig og for alvor har fået taget hul på den. Det halve af natten og det første af formiddagen er nu brugt i selskab med Meyer og Charlotte i deres bestræbelser på at erobre magten i det politiske spil samtidig med at de bevarer integriteten.


Lige så irriteret jeg kan blive på Hanne Vibeke Holst, når hun i perioder buser frem på min skærm - hentet ind som ekspert i enhver given sag - fordi hun engang har skrevet 3 linjer om emnet - lige så meget nyder jeg i perioder hendes bøger, som er skrevet i et lettilgængeligt sprog, med en stram fortællestruktur og umiddelbare identifikationsfigurer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar