mandag den 14. juli 2008

Have-amok

Haven er et vildnis. Meterhøjt ukrudt, som jeg sværger ikke var der, da jeg forlod den for 2 uger siden. Blomster er sprunget ud i massevis og kartoflerne er bare så klar til at blive gravet op. Den kalder på mig, og den kalder på at blive krattet lidt i - og ordnet bare lidt. Sådan rigtig sirlig bliver den vist aldrig. Det passer hverken til mine evner eller mit temperament. Men en lille runde med jord under neglene er på "To-do" listen i dag.

Måske skal jeg efter en god tur i haven, invitere naboerne på et glas kølig hvidvin hentet hjem fra franske marker. Det er en fryd for øjet med de endeløse rækker af vinmarker og de gæstfrie vinproducenter, der gerne byder på smagsprøver, og hvor de lokale henter deres vin i dunke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar