tirsdag den 9. juni 2009

Ordnung muss sein

Det er lige før jeg går stræk-march. Jeg har stået med hovedet i papirer både på det ene og det andet arbejdsværelse i dag. Papirer er blevet hentet på fra kælderen - og jeg har nu sirlige mapper med kategoriserede papirer i plastlommer og med skilleblade. Man skulle på mængden af papirer tro, at jeg har været lærer i mindst 25 år.

For nogen falder det helt naturligt at holde orden i sagerne undervejs. Det er det så ikke for mig. Jeg rydder tit og ofte op og holder på ingen måde orden. I mine mapper, skuffer og gemmer hersker altid total kaos. Jeg kan finde tingene - men ærgrer mig ofte over det manglende system. Jeg er dybt misundelig på de mennesker, det falder naturligt for - og jeg kæmper mod min egen kaotiske side.


Men nu er der orden og sirlighed på hylderne - så længe det varer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar